Cel spotkania z konsumentem musi być jasny
Przedsiębiorca powinien poinformować w zaproszeniu czy organizuje badania medyczne, czy sprzedaż towarów. Jeśli tego nie robi, to dopuszcza się nieuczciwej praktyki.
Jeżeli pod przykrywką badań, pokazu lub degustacji ma być prowadzona sprzedaż, to już w zaproszeniu do potencjalnych klientów należy ujawnić handlowy cel takiej praktyki. Jeśli tak nie jest, przedsiębiorca naraża się na zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów poprzez stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych. Za takie naruszenie, oprócz utraty reputacji, czy ryzyka, że o przedsiębiorstwie w złym kontekście dowiedzą się konsumenci, przedsiębiorcy grożą kary finansowe. W świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów może to być nawet 10 proc. obrotu firmy.
Za działanie polegające na zatajeniu celu praktyki handlowej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał ostatnio spółkę zajmującą się sprzedażą urządzeń paramedycznych. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta