Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cel spotkania z konsumentem musi być jasny

04 października 2017 | Dobra Firma | Michał Kołtuniak
Telemarketerzy zapraszali na badanie medyczne, które okazywało się sprzedażą pościeli
źródło: Shutterstock
Telemarketerzy zapraszali na badanie medyczne, które okazywało się sprzedażą pościeli

Przedsiębiorca powinien poinformować w zaproszeniu czy organizuje badania medyczne, czy sprzedaż towarów. Jeśli tego nie robi, to dopuszcza się nieuczciwej praktyki.

Jeżeli pod przykrywką badań, pokazu lub degustacji ma być prowadzona sprzedaż, to już w zaproszeniu do potencjalnych klientów należy ujawnić handlowy cel takiej praktyki. Jeśli tak nie jest, przedsiębiorca naraża się na zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów poprzez stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych. Za takie naruszenie, oprócz utraty reputacji, czy ryzyka, że o przedsiębiorstwie w złym kontekście dowiedzą się konsumenci, przedsiębiorcy grożą kary finansowe. W świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów może to być nawet 10 proc. obrotu firmy.

Za działanie polegające na zatajeniu celu praktyki handlowej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał ostatnio spółkę zajmującą się sprzedażą urządzeń paramedycznych. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10869

Wydanie: 10869

Spis treści
Zamów abonament